Goście konferencji

<strong><strong>Marzena Atkielska</strong>, Fundacja Santander Bank Polska</strong>
Marzena Atkielska, Fundacja Santander Bank Polska

Prezes zarządu Fundacji Santander Bank Polska im. I. J. Paderewskiego . Ze środowiskiem finansowym związana jest od 23 lat. Swoje doświadczenie w pracy z biznesem zdobywała na wielu stanowiskach menadżerskich w banku oraz jako trener wewnętrzny i mentor. Zanim objęła funkcję prezes fundacji, była Dyrektorem Regionu w Santander Bank Polska, pracując z zespołami w różnych częściach Polski. Od 6 lat jako prezes Fundacji Santander Bank Polska realizuje strategię i wizję Fundacji w ramach programów i projektów oraz wolontariatu pracowniczego.

<strong>Marcin Fabjański</strong>
Marcin Fabjański

Filozof, nauczyciel medytacji, wykłada na Uniwersytecie Śląskim. Autor dziewięciu książek wydanych w Polsce i Włoszech, nagradzanych scenariuszy i reportaży. Stworzył Apenińską Szkołę Żywej Filozofii we Włoszech (www.selfoff.com) i fundację Nowa Obecność w Polsce. Rozwija metodę selfoff – medytacyjnej relacji z naturą w duchu terapii filozofią.

<strong><strong>Przemysław Furlepa, BNP Paribas</strong> </strong>
Przemysław Furlepa, BNP Paribas

Od października 2017 roku Wiceprezes Zarządu w BNP Paribas Bank Polska odpowiedzialny za Obszar Bankowości Detalicznej i Biznesowej. Wcześniej najdłużej związany z ING Bankiem Śląskim, gdzie m.in. pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego Bankowością Detaliczną, odpowiadał za zarządzanie relacjami z klientami, segmentami i bankowością internetową. Brał udział w wielu międzynarodowych projektach skoncentrowanych na budowaniu wartości dla klientów poprzez podejście omnikanałowe, wzrost jakości oferty usług Digital oraz współpracę ze fin-techami.
Wspina się nie tylko po szczeblach kariery – prywatnie jest miłośnikiem wypraw górskich.

<strong><strong><strong>Joanna Gajda-Wróblewska, Fundacja BNP Paribas</strong></strong></strong>
Joanna Gajda-Wróblewska, Fundacja BNP Paribas

Kierowniczka zespołu projektów społecznych w Banku BNP Paribas, członkini Zarządu Fundacji BNP Paribas. Entuzjastka społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego stylu życia. Od 2015 roku w Banku BNP Paribas odpowiada za wzmacnianie świadomości pracowników w zakresie CSR, rozwijanie wpływu społecznego Banku, współpracę Banku z organizacjami społecznymi oraz zaangażowanie społeczne pracowników. Od czerwca 2020 zarządza projektami społecznymi w Fundacji BNP Paribas, gdzie kontynuuje działania związane ze wzmacnianiem pozytywnego wpływu społecznego Banku. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych Manager CSR na Collegium Civitas. Prywatnie społeczniczka, mama, wychowująca w duchu rodzicielstwa bliskości i pasjonatka mikropodróży.

<strong><strong><strong>prof. Aldona Glińska-Neweś, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu</strong></strong></strong>
prof. Aldona Glińska-Neweś, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Pracuje na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Jej zainteresowania badawcze obejmują różnorodne aspekty zachowań organizacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu, w tym m.in. budowanie pozytywnych relacji interpersonalnych w organizacji, zarządzanie różnorodnością, wolontariat pracowniczy i wiele innych. Od lat związana jest z nurtem określanym jako pozytywne zarządzanie, w którym zrealizowała liczne krajowe i międzynarodowe projekty badawcze. Budowanie pozytywnych relacji w zarządzaniu realizuje w praktyce, pełniąc m.in. rolę koordynatorki współpracy krajowej i międzynarodowej swojego Wydziału. Prywatnie miłośniczka dobrej literatury, kina i dalekich podróży.

<strong><strong><strong>Jacek Kowalski, Orange Polska</strong></strong></strong>
Jacek Kowalski, Orange Polska

Od 2011 Członek Zarządu ds. Human Capital w Orange Polska. Wcześniej pełnił funkcję Dyrektora Wykonawczego ds. Zasobów Ludzkich oraz Dyrektora Pionu Zarządzania Kompetencjami i Rozwojem Pracowników. Przygodę z Orange rozpoczął jako menedżer ds. szkoleń oraz HRBP dla sprzedaży w PTK Centertel. Przed Orange kierował zespołem dostarczającym usługi doradcze B2B w zakresie rozwoju, szkoleń i organizacji, pracując jako dyrektor i Członek Zarządu w Infor Training (Grupa Wydawnicza INFOR). Karierę rozpoczął w sektorze edukacyjnym jako nauczyciel w szkole prywatnej. Jest pasjonatem tematów Human Capital. Przez całą zawodową karierę angażował się w liczne projekty transformacyjne i zarządzanie zmianą. Jest menedżerem, który cały czas odczuwa wielką satysfakcję z pracy w inteligentnych zespołach. Szczególnie tych Orangowych, choć nie tylko. Uwielbia uczyć się przez praktykę. Bliskie są mu koncepty to: Organizacja Ucząca Się (P.Senge) oraz Refleksyjny Praktyk (D.Schon). Jest członkiem nieformalnej grupy pasjonatów Human Explorers wymieniającej się doświadczeniami. Członek Rady Programowej Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami. Uczestnik inicjatywy Liderzy Pro Bono. Przewodniczący Rady Nadzorczej PTE Orange.

<strong>Marek Kuzaka, AMS</strong>
Marek Kuzaka, AMS

Absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Z branżą reklamy zewnętrznej związany od ponad 20 lat. Od 2003 roku wiceprezes, a od 2011 prezes zarządu AMS SA – lidera reklamy out-of-home (OOH) w Polsce. Wiceprezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Ekspert z zakresu branżowych rozwiązań prawnych. Współpracownik Instytutu Partnerstwa Publiczo-Prywatnego, współpracuje także z Towarzystwem Urbanistów Polskich. Członek koalicji „Liderzy Pro Bono”, kapituły Nagrody „Człowiek wiedzy i doświadczenia” oraz Rady Pracodawców przy Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Kierujący największym w historii Polski projektem w formule PPP w zakresie wyposażenia w meble miejskie m.st. Warszawy. Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta RP za udział w tworzeniu społeczeństwa obywatelskiego.

<strong><strong><strong>Paweł Łukasiak, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce </strong></strong></strong>
Paweł Łukasiak, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce

Prezes zarządu Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, członek zarządu Fundacji Dobra Sieć. Akademią kieruje od sierpnia 1998 roku. Stypendysta Fundacji Ashoka, Departamentu Stanu USA i Fundacji Charlesa Stewarta Motta. Ekspert w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) i społecznego zaangażowania biznesu (CCI). Autor i współautor wielu publikacji. W 2011 roku nagrodzony Medalem Solidarności Społecznej m.in. za propagowanie idei odpowiedzialności społecznej biznesu. W 2011 roku odznaczony przez prezydenta Bronisława Komorowskiego Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. Członek Rady Społecznej Rzecznika Praw Obywatelskich Adama Bodnara i kapituły konkursu Nagrody im. Jana Rodowicza „Anody” Muzeum Powstania Warszawskiego. Członek kapituły konkursu Złote Spinacze. Laureat nagrody „Ludzie, którzy zmieniają biznes” Forum Odpowiedzialnego Biznesu (2019).

<strong><strong><strong>Agnieszka Więdłocha i Antoni Pawlicki</strong></strong></strong>
Agnieszka Więdłocha i Antoni Pawlicki

Aktorzy teatralni i filmowi, od 2016 roku współpracują z organizacjami pozarządowymi tworzącymi ogólnopolską kampanię społeczno-edukacyjną BohaterON – włącz historię!” dedykowaną uczestnikom Powstania Warszawskiego i promującą historię Polski XX wieku. Wspólnie i w pojedynkę para aktorów uczestniczy w wydarzeniach organizowanych w ramach kampanii. Chętnie udzielają wywiadów, promują działania BohaterON w swoich kanałach społecznościowych. Przez lata współpracy poznali podopiecznych projektu, zaprzyjaźnili się z wieloma Powstańcami. W 2020 roku w czasie pandemii osobiście rozwozili przesyłki w ramach akcji „Ochronna Paczka dla Powstańca”.
Laureaci plebiscytu Gwiazdy Dobroczynności.

<strong><strong><strong>Aneta Podyma-Milczarek, Unum Życie TUiR S.A.</strong></strong></strong>
Aneta Podyma-Milczarek, Unum Życie TUiR S.A.

Prezes Zarządu Unum Życie TUiR S.A. Karierę zaczynała w Merrill Lynch, uruchamiała i zarządzała polskim oddziałem BlackRock, tworzyła i przewodziła AXA TFI i była szefem Genworth Financial w regionie. W pracy kładzie nacisk na wartości, etyczne relacje z klientami, transparentne produkty finansowe i najwyższą jakość obsługi. Jest zaangażowana społecznie w Radzie Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości i Koalicji Liderów Pro Bono. Jest wiceprzewodniczącą Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Ubezpieczeń. Doceniona tytułem Mistrza Biznesu (Businessman.pl), ujęta w raporcie Rzeczpospolita Babska 2019 (Gazeta Finansowa) oraz wśród Top 10 Menadżerów w Finansach 2020 (Gazeta Finansowa).

<strong><strong><strong>Krzysztof Prasał, Dom Inwestycyjny Xelion</strong></strong></strong>
Krzysztof Prasał, Dom Inwestycyjny Xelion

Absolwent Katedry Finansów i Bankowości Uniwersytetu Łódzkiego oraz rocznych studiów Business Administration na Uniwersytecie w Mannheim. Posiada tytuł CFA oraz PRM. Swoją karierę zawodową rozpoczynał we Frankfurcie nad Menem, pracując początkowo w Dresdner Bank AG a następnie w KPMG Consulting GmbH, gdzie zdobywał doświadczenie w obszarach bankowości inwestycyjnej, zarządzania aktywami i działalności maklerskiej renomowanych zagranicznych instytucji finansowych. Od 2004 r. związany był z BRE Bank SA, w którym odpowiadał za pomiar efektywności linii biznesowych i nadzorował obszar zarządzania kapitałem w ramach Grupy BRE Banku. Od 2008 r. związany jest z Domem Inwestycyjnym Xelion, początkowo jako Dyrektor Finansowy, następnie jako Wiceprezes Zarządu a obecnie jako Prezes Zarządu Spółki.

<strong><strong><strong>Zuzanna Rudzińska-Bluszcz, ClientEarth/Prawnicy dla Ziemi</strong></strong></strong>
Zuzanna Rudzińska-Bluszcz, ClientEarth/Prawnicy dla Ziemi

Zuzanna Rudzińska-Bluszcz – prawniczka zajmująca się prawami człowieka, prezeska Fundacji ClientEarth Prawnicy dla Ziemi; na przełomie 2020/21 obywatelska kandydatka na Rzecznika Praw Obywatelskich; w latach 2015-2021 odpowiadała za strategiczne postępowania sądowe w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich, a także za prace Okrągłego Stołu do walki z patotreściami w internecie przy RPO. Absolwentka Leadership Academy for Poland, Marshall Memorial Fellowship i Obama Foundation: Leaders Europe.

<strong><strong><strong>Joanna Sadzik, Stowarzyszenia Wiosna</strong></strong></strong>
Joanna Sadzik, Stowarzyszenia Wiosna

Politolożka, trenerka, menedżerka. Prezeska zarządu i dyrektorka zarządzająca Stowarzyszenia WIOSNA. Z WIOSNĄ związana od 2012 roku, także w roli wolontariuszki Szlachetnej Paczki. Współtworzy i wdraża merytorykę pracy z beneficjentami projektów społecznych Szlachetnej Paczki i Akademii Przyszłości, współtworzy rozwiązania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Od kilkunastu lat buduje skuteczne zespoły, które pamiętając o celu, nie tracą człowieka z oczu. Prowadzi szkolenia z zakresu CSR, zarządzania, pracy projektowej, komunikacji w zespole, wykłada zarządzanie organizacjami pozarządowymi na SWPS w Warszawie.

<strong><strong><strong>Tomasz Schimanek, ekspert ds. organizacji pozarządowych i programów społecznych</strong></strong></strong>
Tomasz Schimanek, ekspert ds. organizacji pozarządowych i programów społecznych

Polityk społeczny, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, działacz sektora pozarządowego, ekspert Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, współpracownik wielu organizacji pozarządowych. Był m.in. członkiem Rady Działalności Pożytku Publicznego, Rady Doradczej przy Pełnomocniku Premiera ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, Zespołu ds. Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorców przy Ministrze Gospodarki. Trener, doradca, od lat działa na rzecz rozwoju współpracy organizacji pozarządowych z administracją publiczną, a także z przedsiębiorcami, m.in. w zakresie społecznego zaangażowania biznesu, zarządzania wiekiem, przedsiębiorczości społecznej i społecznych zamówień publicznych. Autor i współautor wielu publikacji dotyczących organizacji pozarządowych i ich współpracy z samorządami terytorialnymi i biznesem.

<strong><strong><strong>Agnieszka Servaas, VIVE Management</strong></strong></strong>
Agnieszka Servaas, VIVE Management

Prezes Zarządu VIVE Management. Tworzy, buduje, rozwija. Od 20 lat wspiera i współtworzy biznes. Swoje kompetencje i umiejętności wykorzystuje do wspierania rodzinnego biznesu, zarządzania zmianą, implementacji nowych modeli biznesowych, a przede wszystkim szukania synergii i wartości dodanej w każdym działaniu. Wspiera liderów w duchu przywództwa opartego o wartości. Jest świadoma wartości, jaką daje współdziałanie. W każdej relacji szuka efektu synergii i wartości dodanej. Dzięki innym, zdobywa wiedzę o samej sobie. Kieruje się otwartością na zmiany i nowe doświadczenia. Sukcesy, które odnosi, nie biorą się z przypadku, ale zawsze są konsekwencją marzeń i wizji, które wdraża w życie oraz efektem dążenia do przemyślanego celu i podejmowania trafnych decyzji.
Jest inicjatorką nurtu Textile Upcycling. Angażuje się w inicjatywy wspierające rozwój dzieci i młodzieży oraz pomoc finansową dla niezwykłych talentów, bo wie, że to inwestycja w przyszłe pokolenia. Pasjonuje się psychologią i tym, co w nas nieodkryte. Kocha podróże, pozwalające poznawać nowe kultury, ludzi i piękno świata.

<strong><strong><strong>dr Tomasz Sobierajski</strong></strong></strong>
dr Tomasz Sobierajski

Socjolog, metodolog, wakcynolog społeczny, trener komunikacji interpersonalnej i medycznej, badacz socjomedyczny, socjourbanista, ewaluator, wykładowca akademicki, adiunkt w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Autor kilkudziesięciu krajowych i zagranicznych publikacji naukowych i popularnonaukowych z dziedziny socjologii, komunikacji interpersonalnej, wakcynologii społecznej i antybiotykooporności. Projektuje oraz koordynuje polskie i międzynarodowe projekty badawcze dla instytucji publicznych, organizacji pozarządowych i firm prywatnych. Realizuje badania naukowe we współpracy z Warszawskim Uniwersytetem Medycznym, Narodowym Instytutem Zdrowia Publicznego – Państwowym Zakładem Higieny, Narodowym Instytutem Leków oraz Uniwersytetem Ankarskim. Wspiera sektor biznesu w zakresie badań i analiz społecznych oraz etyki i etykiety biznesu. Od ponad dekady szkoli personel medyczny z komunikacji z pacjentem. Jest maratończykiem. Trenuje cross-biking i squasha.

<strong>Kamil Wyszkowski, UN Global Compact Network Poland </strong>
Kamil Wyszkowski, UN Global Compact Network Poland

Przedstawiciel, Dyrektor Wykonawczy United Nations Global Compact Network Poland (UN GCNP). W ONZ pracuje od 2002 roku. W latach 2009-2014 dyrektor biura United Nations Development Programme (UNDP) w Polsce, od 2004 do dziś Przedstawiciel UN GCNP (ONZ-owskiej sieci koordynującej z ramienia ONZ współpracę z biznesem, miastami, uczelniami wyższymi, administracją publiczną oraz organizacjami pozarządowymi), od 2011 roku Dyrektor Centrum Transferu Wiedzy – Know How Hub (powołanego w ramach UNDP Poland, obecnie zarządzanego przez UN GCNP).

<strong><strong><strong>Aleksandra Zarębska, Ikano Bank</strong></strong></strong>
Aleksandra Zarębska, Ikano Bank

Od prawie 9 lat w Banku, Ikano Banku. Office Management to to co lubię najbardziej. Propozycję, by zaopiekować się Charity & Wolontariatem przyjęłam z dużym entuzjazmem, ale też z obawą czy podołam. Wolontariat z postrzegam jako ważny element w organizacji integrujący pracowników, dający mnóstwo satysfakcji, pozwalający „złapać” inną perspektywę w życiu oraz zbudować pozytywny wizerunek firmy.