Od razu pragniemy podzielić się informacją, że dziś wieczorem, 20 listopada, podczas 25. Wielkiej Gali Integracji, Koalicja Liderzy Pro Bono została wyróżniona Medalem Przyjaciel Integracji.

Przez kilka ostatnich lat, wolontariusze z firm Koalicji – a wśród nich często ich prezesi – wspierali organizacyjnie przebieg corocznej Wielkiej Gali Integracji. Pomagali gościom w znalezieniu swoich miejsc na widowni, przemieszaniu się, obsługiwali szatnię, bufet, czy roznosili słodkości. Takie zwykłe zadania, ale tak bardzo potrzebne.

W tym roku, Wielka Gala Integracji jest dla publiczności wydarzeniem online, więc nie możemy się spotkać.

W imieniu Koalicji Liderzy Pro Bono, Medal Przyjaciel Integracji odebrali jej członkowie – Aneta Podyma-Milczarek, prezes zarządu Unum Życie TUiR oraz Marek Rybiec, prezes zarządu iWealth Management.

Kapituła Medalu Przyjaciel Integracji uhonorowała Koalicję Liderzy Pro Bono za wieloletnie angażowanie się w działania na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Członkowie Koalicji, przez aktywność swoją i swoich organizacji, wielokrotnie udowodnili, jak ważne jest zaangażowanie się biznesu w sprawy społeczne i wsparcie działalności organizacji pozarządowych. Koalicja Liderzy Pro Bono (a wcześniej — Koalicja Prezesi-wolontariusze) od wielu lat była również społecznym partnerem Wielkiej Gali Integracji, stanowiąc trzon grupy Wolontariuszy, bez których nie byłoby możliwe stworzenie tak szczególnego wydarzenia  i  zapewnienie  komfortu  wszystkim  widzom.

Medal Przyjaciel Integracji, Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji, przyznawany jest instytucjom, które działają na rzecz osób z niepełnosprawnością  i,  charakteryzując  się  otwartością  oraz  wrażliwością  na niepełnosprawność, podejmują systemowe, kompleksowe i skuteczne rozwiązania na rzecz tych osób w naszym kraju.

DZIĘKUJEMY !!!

Zapraszamy do obejrzenia spotkania z Agnieszką Maszewską, wiceprezeską Fundacji Rejs Odkrywców oraz szefową marketingu i komunikacji w Jet Line, która reprezentowała Koalicję Liderzy Pro Bono podczas spotkania z przedsiębiorcami społecznymi z Turkusowego Klubu Przedsiębiorców Społecznych.

Link do nagrania: TUTAJ

„Gdy rozpoczęła się pandemia, byłam w takim oto momencie:

  • w życiu fundacyjnym (Fundacji Rejs Odkrywców) – za tydzień powinniśmy wypływać w Rejs z młodzieżą, do którego przygotowywaliśmy się od września, Rejs ma być we Włoszech i wszyscy się na to cieszyliśmy – ale jest lockdown i nigdzie nie pojedziemy;  
  • w życiu prywatnym –  na 19 kwietnia mam bilet do Katmandu, mam lecieć na trekking i wspinaczkę na sześciotysięcznik, do czego przygotowuję się od jesieni…”

O tym, że opanowanie, spokój, regularny kontakt z zespołem, koncentracja na zadaniach i wspólnym celu oraz dobra komunikacja w firmie pomagają przetrwać trudny czas.

O zarządzaniu sobą i ważnych rytuałach podczas pracy zdalnej.

O tym, jak wytłumaczyć podopiecznym – młodym ludziom, że spełnienie marzenia, na które czekali przez wiele miesięcy musi zostać odsunięte w czasie, nie wiadomo do kiedy. Jak poradzić sobie z ich rozczarowaniem.

O tym, jak podjąć decyzję o rezygnacji, wycofaniu się … i nie mieć poczucia porażki.

A hasła na te czasy to: SŁUCHAJ – MÓW – DZIAŁAJ!

Ósma Konferencja Nienieodpowiedzialni odbędzie się w wyjątkowych okolicznościach, nie zmienia się jednak jej główny cel – uwrażliwianie biznesu i społeczeństwa na różne wymiary odpowiedzialności. W tym roku rozważania będą dotyczyły tematu zazdrości. Wśród zaproszonych gości m.in. prof. Krzysztof Obłój, prof. Agata Bielik-Robson, prof. Dariusz Jemielniak, Iwona Guzowska, prof. Bartłomiej Dobroczyński.

Tegoroczna edycja Konferencji Nienieodpowiedzialni odbędzie się w formie hybrydowej, łącząc spotkania online 20 i 29 października oraz na żywo 27 października w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie, wraz z transmisją w internecie. Tematem przewodnim Konferencji jest zazdrość – czy wiedzie nas na zgubę i niszczy relacje między ludźmi? Czy wzmacnia pogłębianie się nierówności i polaryzacji? Czy pandemia  spotęguje te procesy, czy może stanie się punktem zwrotnym w stronę sprawiedliwszego świata? Jaka przyszłość nas czeka?

Organizując w ubiegłym roku Konferencję, którą zaszczyciło aż 530 osób, od razu zapowiedzieliśmy kolejną edycję. Nikt wtedy nawet sobie nie wyobrażał, w jakich czasach przyjdzie nam ją planować. Postanowiliśmy jednak, że się nie poddamy i przy zachowaniu wszelkich norm bezpieczeństwa, znowu spotkamy się w towarzystwie nienieodpowiedzialnych osób, aby razem dyskutować na temat naszej przyszłości. Pandemia nie zwalnia nas z obowiązku rozmawiania na tematy ważne, potrzebne i niezwykle pilne, dlatego miło mi poinformować, że kolejna, ósma już Konferencja Nienieodpowiedzialni, w trochę innej niż dotychczas formule, dojdzie do skutku – mówi Artur Nowak-Gocławski, inicjator Nienieodpowiedzialnych i prezes ANG Spółdzielni.

Pomimo utrudnionych warunków, organizatorzy nie zrezygnowali z cieszącej się olbrzymią popularnością wśród uczestników „debaty warszawskiej w stylu oksfordzkim” prowadzonej przez Grzegorza Nawrockiego. Teza tegorocznej debaty brzmi: „Nierówności społeczne napędzają rozwój świata”. Rolą uczestników będzie zaprezentowanie argumentów potwierdzających oraz zaprzeczających tej tezie.

Gośćmi Konferencji będą: prof. Agata Bielik-Robson, prof. Bartłomiej Dobroczyński, Przemek Gdański, Łukasz Grass, Iwona Guzowska, prof. Dariusz Jemielniak, prof. Dominika Maison, prof. Krzysztof Obłój, Paweł Rabiej, Krystyna Romanowska, dr Tomasz Sobierajski.

Pomysłodawcą Konferencji Nienieodpowiedzialni jest ANG Spółdzielnia, głównym organizatorem Fundacja Nienieodpowiedzialni. Współorganizatorem tegorocznej edycji zostało m.st Warszawa, Partnerem Strategicznym BNP Paribas Bank Polska. Pozostali partnerzy: Ikano Bank, ING Bank Śląski, Fundacja Rozwoju Rynku Finansowego, Signal Iduna.

Patronat Medialny: Kampanie Społeczne, Liberte, odpowiedzialnybiznes.pl, PRoto.

Inicjatywy i Organizacje Partnerskie: Fundacja Inicjatyw Społeczno Ekonomicznych (FISE), Fundacja im. Lesława Pagi, Igrzyska Wolności, Liderzy Pro Bono, Open Eyes Economy Summit, Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, THINKTANK.

Więcej szczegółów oraz bezpłatna rejestracja na konferencję na stronie: http://2020.nienieodpowiedzialni.pl.

O Nienieodpowiedzialnych

Nienieodpowiedzialni to projekt społeczny o charakterze filozoficzno-biznesowym, którego celem jest uwrażliwianie biznesu i nas, ludzi, obywateli, mieszkańców tego świata na różne wymiary naszej odpowiedzialności. Inicjatywa swoje źródła ma w branży finansowej, ale z biegiem lat rozwinęła się i jest obecna w różnych środowiskach, zarówno biznesowych, jak i pozarządowych i akademickich. Wspólnie szukamy rozwiązań, które mogą czynić biznes i życie bardziej zrównoważonymi i odpowiadającymi potrzebom dzisiejszego świata, a nam samym pomagać budować dobre życie na gruncie zawodowym, obywatelskim i prywatnym – wartościowe zarówno dla nas, jak i dla naszego otoczenia. Zależy nam, aby być platformą do inspirujących dyskusji, łącząc światy na co dzień sobie odległe. Rozmawiamy z filozofami, etykami, socjologami, psychologami, naukowcami, historykami, przedsiębiorcami, liderami biznesu i trzeciego sektora.

Nienieodpowiedzialni istnieją od 2013 r. W ramach projektu organizowane są konferencje, prowadzony jest portal www.nienieodpowiedzialni.pl, wydawana bezpłatna gazeta oraz seria książkowa „Rozmowy o odpowiedzialności”.

O ANG Spółdzielni

ANG Spółdzielnia to profesjonalna organizacja pośrednictwa finansowego, która jako jedyna w branży działa w formie prawnej spółdzielni. Z organizacją współpracuje ponad 300 spółdzielców i ponad 900 ekspertów. Partnerami biznesowymi ANG są wszystkie najważniejsze instytucje finansowe w kraju. ANG jest organizacją, która dokłada wszelkich starań, aby być firmą odpowiedzialną społecznie i rozwija się zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

ANG jest aktywnym uczestnikiem inicjatyw krajowych, branżowych i pozarządowych. Współtworzyło „Zasady Dobrych Praktyk Pośrednictwa Finansowego” Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych oraz „Deklarację Pośredników Finansowych KPF”, będącą dobrowolnym manifestem branży, jest sygnatariuszem Karty Różnorodności, Koalicji Rzeczników Etyki, Koalicji Liderzy Pro Bono. Nieprzerwanie od 5 lat utrzymuje tytuł Etycznej Firmy w konkursie organizowanym przez PwC oraz Puls Biznesu, a także jest laureatem konkursu Listki CSR Polityki. Od 5 lat otrzymuje także tytuł Najlepszy Pracodawca Kincentric (dawniej AON Hewitt). Jako jedyna w swojej branży raportuje wyniki i działania w sposób zintegrowany wg standardu GRI. Członkowie społeczności ANG zaangażowani są w wiele projektów związanych z ekonomią społeczną i CSR.

DO 11 PAŹDZIERNIKA organizacje pozarządowe, instytucje, osoby prywatne mogą zgłaszać swoich kandydatów w 4. edycji Nagrody „Człowiek wiedzy i doświadczenia”, zainicjowanej przez liderów biznesu tworzących Koalicję Liderzy Pro Bono (wcześniej Prezesi-wolontariusze).

Ta honorowa nagroda przyznawana jest wolontariuszom, społecznikom, osobom, które dzielą się swoimi kompetencjami, czasem, wiedzą i doświadczeniem zawodowym, wspierając w ten sposób pracę i projekty organizacji pozarządowych oraz cenne inicjatywy społeczne.

Kandydatów do Nagrody może zgłosić każda osoba, organizacja pozarządowa (fundacja, stowarzyszenie) lub inna instytucja, w której realizowany jest wolontariat kompetencji. Pod uwagę brane są działania kandydata w ciągu ostatnich 3 lat.

Oprócz uhonorowania wyjątkowych wolontariuszy, Nagroda „Człowiek wiedzy i doświadczenia” Koalicji Liderzy Pro Bono ma na celu promowanie formy wolontariatu jaką jest wolontariat kompetencji. Dzielenie się bezcennym kapitałem jakim są umiejętności i kompetencje zawodowe, często pomaga organizacjom przetrwać trudniejsze momenty oraz z sukcesem rozwijać swoją działalność.  

Zgłoszenia kandydatów w tegorocznej, 4. edycji Nagrody,  przyjmowane są od 9 września do 11 października. Oceniane będą realne działania polegające na dzieleniu się wiedzą i doświadczeniem, podjęte przez kandydata w 2018, 2019 oraz w I-szej połowie 2020 roku.

Wniosek zgłoszeniowy oraz regulamin Nagrody dostępne są TUTAJ

Oceny i wyboru laureatów dokona Kapituła Nagrody. Ogłoszenie wyników oraz przyznanie laureatom tytułu „Człowiek wiedzy i doświadczenia” nastąpi podczas VIII Konferencji Koalicji Liderzy Pro Bono, w grudniu br., organizowanej przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce oraz spółkę Inwestycje Społeczne w ramach programu Koalicja Liderzy Pro Bono.

Fundacja Unum wraz z Ikano Bankiem przeznaczyły środki na pomoc najbardziej potrzebującym seniorom. Do akcji „Pomagamy razem” włączyli się zaangażowani wolontariusze: agenci i pracownicy Unum.

„Wsparcie potrzebujących zawsze wyzwala pozytywną energię, radość i satysfakcję, być może nawet większą niż u obdarowanych. Tak jest i w przypadku zespołu Ikano Banku. Cieszymy się, że mogliśmy połączyć nasze zaangażowanie z doskonałym zapleczem organizacyjnym wolontariatu Fundacji Unum. To nasze wspólne przedsięwzięcie udowadnia, nie po raz pierwszy, że w pracy zespołowej: jeden plus jeden równa się trzy z plusem – (plus za serce). Niech ta pozytywna energia rośnie, zaraża innych i rozprzestrzenia się wokół nas. Dziękuję wszystkim, niesamowitym wolontariuszom Fundacji Unum za fantastyczne wsparcie naszego wspólnego projektu!” Sylwester Pedowicz, Dyrektor Ikano Banku Oddział w Polsce.

Ponad 30 wolontariuszy dokładnie przeanalizowało potrzeby w lokalnych domach pomocy społecznej, domach seniora czy kombatanta. Okazało się, że te miejsca zmagają się z brakami podstawowych rzeczy: żywności, środków czystości, środków ochronnych. Wolontariusze od razu zakasali rękawy, by zrobić potrzebne zakupy, spakować rzeczy i dostarczać do placówek w Przeworsku, Poznaniu, Olsztynie i Łodzi.

Współpraca Ikano Banku i Fundacji Unum zaowocowała pomocą ponad 300 seniorom, zapewniając im najpotrzebniejsze rzeczy i fundując 1000 posiłków.

„Gdy Polskę dotknęły pierwsze zakażenia, lekarze i pielęgniarki miały ręce pełne pracy, a środków ochronnych jak na lekarstwo. Drugą grupa, która była również najbardziej narażona byli seniorzy, przerażeni, by gdziekolwiek wyjść, lub zamknięci w DPS-ach często bez dostępu do najpotrzebniejszych rzeczy, odcięci w kwarantannie. W takiej sytuacji na wagę złota wydaje się ludzka wrażliwość i odwaga by nieść potrzebną pomoc. Dziękuję serdecznie naszym oddanym wolontariuszom, a także Ikano Bankowi za ich nieocenione wsparcie, bez którego nie dotarlibyśmy z pomocą tak szeroko” – dodaje Małgorzata Morańska, Prezes Fundacji Unum.

Dodatkowe informacje o pomocy niesionej przez Unum i Fundację Unum w czasie pandemii można znaleźć na stronie https://coronavirus.unum.pl/.

Jak komunikować wartości, które niesie wolontariat pracowniczy? Jak zachęcić pracowników do wspólnego działania i czy jest ono dla nich istotne...

Koalicja Liderzy Pro Bono to zbiór doświadczeń i dobrych praktyk firm do niej należących. Ideą członkostwa w Koalicji jest również dzielenie się tym potencjałem i wiedzą we własnym gronie. Tak też było podczas ostatniego przed wakacjami, 5. spotkania online Inkubatora Wolontariatu Pracowniczego pt. „Komunikowanie o wolontariacie pracowniczym i rekrutacja wolontariuszy”.

Temat bardzo praktyczny, dlatego swoimi przykładami podzielili się przedstawiciele firm Koalicji, w których wolontariat pracowniczy jest na bardzo zaawansowanym poziomie – Joanna Zaczek, Unum Życie i Fundacja Unum, Magda Mierzwińska, Fundacja Orange oraz  Jolanta Deneka-Kapkowska i Łukasz Zembko, Fundacja Santander Bank Polska.

Opowiedzieli o tym jakie kanały i narzędzia komunikacji są wg nich najbardziej skuteczne, w jaki sposób docierają do pracowników i jakie treści najbardziej motywują firmowych wolontariuszy do angażowania się w akcje i działania w ramach wolontariatu pracowniczego.

Wszyscy zauważyli, że dobra i ciekawa komunikacja, pokazywanie działań, emocji, wolontariuszy i docenianie w ten sposób ich zaangażowania, właściwie załatwia kwestię rekrutacji nowych wolontariuszy. Bo w ludzkiej naturze leży chęć pomagania i wspierania potrzebujących, wystarczy zatem tylko stworzyć im okazję do tego, by mogli się zaangażować. Doświadczenie pokazuje również, że fakt włączania się zarządu i top managementu firmy w aktywności wolontariackie jest czynnikiem motywującym dla innych.

Wolontariat pracowniczy jest ważny i niesie wiele korzyści zarówno pracownikom, jak i firmie. Natomiast dobra komunikacja o wolontariacie buduje kulturę organizacji opartą na ważnych wartościach i wspiera integrację pracowników.