Wolontariat daje przede wszystkim poczucie sprawczości. Niezadowolenie, czy potrzebę zmiany zastanej sytuacji przekształca w aktywność i realne działanie. Wolontariat to także osobiste doświadczenie, które rozwija uważność i wrażliwość. Zamieniając ogólne opisy, diagnozy i statystki w namacalne historie, pozwala zobaczyć świat z innej perspektywy i lepiej zrozumieć problemy, z którymi mierzymy się jako społeczeństwo.
Przemysław Furlepa – od października 2017 roku Wiceprezes Zarządu w BNP Paribas Bank Polska odpowiedzialny za Obszar Bankowości Detalicznej i Biznesowej, w tym Pion Klientów Detalicznych i Biznesowych, Departament Decyzji Kredytowych, Departament Planowania Bankowości Detalicznej, Pion Sprzedaży, Departament Rozwoju Relacji z Klientem, Departament Zarządzania Doświadczeniami Klienta, Departament Bankowości Prywatnej, Pion Bankowości Internetowej, Biuro Maklerskie.
Absolwent Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Odbył studia podyplomowe na Gdańskiej Akademii Bankowej, w Szkole Głównej Handlowej oraz na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Uczestniczył w licznych szkoleniach i warsztatach managerskich w kraju i za granicą.
Brał udział w wielu międzynarodowych projektach skoncentrowanych na budowaniu wartości dla klientów poprzez podejście omnikanałowe, wzrost jakości oferty usług Digital oraz współpracę ze fin-techami.
Wspina się nie tylko po szczeblach kariery – prywatnie jest miłośnikiem wypraw górskich.
BNP Paribas Bank Polska jest bankiem uniwersalnym, notowanym na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Bank oferuje klientom indywidualnym produkty oszczędnościowo-inwestycyjne oraz szeroką gamę kredytów. Przedsiębiorstwom dostarcza rozwiązania z zakresu finansowania działalności na rynku krajowym i międzynarodowym. Bank kieruje swoje usługi również do przedsiębiorstw z sektora rolno-spożywczego. Klientom segmentu bankowości prywatnej proponuje kompleksową ofertę w zakresie ochrony, optymalizacji i pomnażania majątku. Klienci Banku mogą również korzystać z usług doradztwa inwestycyjnego.
Misją BNP Paribas Bank Polska jest oferowanie w sposób odpowiedzialny nowatorskich rozwiązań finansowych, które pomogą klientom zmienić ich świat i będą wspierać lokalną gospodarkę.
Strategia Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) Banku BNP Paribas jest spójna ze Strategią CSR Grupy BNP Paribas i składa się z 12 zobowiązań w ramach 4 filarów odpowiedzialności: gospodarczej, w miejscu pracy, społecznej i wobec środowiska naturalnego.
W opinii BNP Paribas tylko holistyczne podejście do społecznej odpowiedzialności biznesu ma szansę przełożyć się na realne iwymierne efekty. Dlatego odpowiedzialność Banku rozumiemy jako długoterminowe finansowanie gospodarki i budowanie trwałych relacji z klientami w zgodzie z zasadami etycznymi, odpowiedzialne podejście do rozwoju i zaangażowania pracownika, zwiększanie dostępności produktów i usług, otwartość na potrzeby klientów, inicjatywy na rzecz lokalnych społeczności, ograniczanie negatywnego wpływu działalności operacyjnej, proekologiczne produkty i usługi oraz popularyzację eko-postaw.
Strategia CSR Banku BNP Paribas agreguje wszystkie działania Banku w zakresie CSR, zrównoważonego rozwoju i zaangażowania społecznego. Niezwykle ważnym elementem realizacji strategii CSR Banku jest rozwój wolontariatu pracowniczego.
Celem programu wolontariatu pracowniczego jest nie tylko inspirowanie, motywowanie i edukowanie, lecz także wspieranie inicjatyw i ciekawych pomysłów pracowników Banku oraz umożliwienie ich realizacji. Każdemu pracownikowi Banku przysługują 2 dni wolne w roku na działania wolontariackie. Chętni mogą zaangażować się w wolontariat indywidualny, pracując na rzecz wybranej przez siebie organizacji społecznej lub biorąc udział jako edukatorzy w programie Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży BAKCYL koordynowanym przez Warszawski Instytut Bankowości. Mogą również zaangażować się w wolontariat zespołowy, podejmując w grupie działania z własnej inicjatywy, na przykład biorąc udział w Konkursie na projekty wolontariackie lub w projektach realizowanych przez Biuro CSR – Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Fundację BNP Paribas.
W 2019 roku 4 872 pracowników Banku zaangażowało się w wolontariat i poświęciło na niego 31 126 godzin.